וְהִגַדְתְּ – המלצות תרבות לילדיםות שוות – מיכל קליין שפיר

Reading Time: 2 minutes

מאת: מיכל קליין שפיר

יכול להיות שנולדתי פמיניסטית, אם דבר כזה אפשרי, או שמשהו בדרך בה גדלתי (אולי הגן הרפורמי החדשני לזמנו שבו הילדות הורשו לעטות כיפה וטלית ולברך? או סבתא אחת שהיתה עשויה מברזל?), עיצב אותי כזו די על ההתחלה. לא תמיד זה היה כיף גדול, האמת, אם להתחשב בשלל חוויות ואמירות מתוקות שיצא לי להיתקל בהן על הדרך ובעיקר בשלל הגירסאות של: "מי ירצה להתחתן איתך?" אבל ככה זה ואין מה לעשות, גדלתי בתובנה הרדיקלית שנשים הן בנות אדם.

לאחר לידת בנותיי, תקופה מבלבלת שהפכה את עולמי ולפרקים גרמה לי לחוש שהפמיניזם הוליך אותי שולל, היה לי ברור שאני רוצה לגדל אותן להיות נשים הרבה יותר עצמאיות, הרפתקניות, מצחיקות, לא מתנצלות והרבה פחות מבולבלות ממני. דרך שירים, משחקים ואגדות, רציתי לתת להן דוגמאות, לפתוח בפניהן עולם שלם של אפשרויות ושל דמויות נשיות, פעילות, חזקות, בטוחות בעצמן, תופסות מקום בעולם. התחלתי לאגור ארסנל. פחות או יותר במקביל לאימהות ואולי בגללה, הסוכך שהיה לי על העיניים הורם וראיתי עולם, או ליתר דיוק – שאפשר וצריך לשפר את העולם, שאנחנו מוקפות בעוולות ובאי צדק, אבל יש לנו כוח אמיתי לשנות וכדאי להתחיל כבר עכשיו.

דרך העבודה שלי אני מנסה לעשות בדיוק את זה.

את "והגדתְ" יצרתי עבור בנותיי ועבורי, ועבור כל מי שצריכה מידי פעם השראה ממורות דרך במסע הפמיניסטי האישי שלה. הרעיון היה לתת "סל תרבות" פמיניסטי אלטרנטיבי, לכל מי שמתעניינ.ת בכך כהורה או בכלל, ועל הדרך, להכיר לי ולכולנו נשים נהדרות, יזמיות ופעילות שעושות כל יום שינוי אמיתי בעולם ויכולות להוות מודל השראה לכולנו. היה לי ברור שכמי שמאמינה באחוות אחיות, המרואיינות שלי לא רק ימליצו לנו על תכנים פמיניסטיים איכותיים לנוער ולילדים, אלא גם ירימו אחת לשנייה, יבחרו באישה שתמליץ אחריהן ויספרו למה בחרו בה. (מה שהתגלה כאתגר הפקתי לא פשוט אבל גם מוטיב ששימח אותי במיוחד).

בששת פרקי הסדרה יש מבחר המלצות למגוון גילאים וגם, היכרות מזווית קצת אחרת עם שש נשים שוות.

אני מודה לכל אחת מהן על שנתנו את זמנן ומרצן לעניין, מכל אחת מהן למדתי המון.

יש עוד הרבה המלצות לתת ועוד המון נשים נהדרות, מרגשות ורבות עשייה לצלם, כך שאני מקווה בכל ליבי שזו רק תחילת הדרך. בנתיים, מקווה שתיהנו.

(לחצו על התמונה על מנת לראות את הסרטון).

ההמלצות:

ורד כהן ברזילי ובתה אלה:

אור-לי ברלב

איה כורם

תמר איש שלום

עדי אלטושלר

טל ברייר בן מוחה

יוצרת הסדרה: מיכל קליין שפיר

 

 

רוצה לקרוא עוד כתבות כאלה? תמיכה קבועה בסכום לבחירתך תאפשר לנו להמשיך לעשות תקשורת פמיניסטית ולהעלות למודעות הציבורית את הנושאים שחשובים לך

לשיתוף הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

אולי יעניין אותך:

בלאדי מורי ללא פילטרים

Reading Time: 8 minutes לפני שבועיים הסתיימה העונה הראשונה של "בלאדי מורי", קומדיה רומנטית קלילה (אפשר להתווכח על זה), המביאה למסך את הסוגיות של נשים ברווקות מאוחרת. ישבנו לשיחה עם סתיו אידיסיס, יוצרת הסדרה

קראי עוד »